Kuruyemiş

Anasayfa      Kuruyemiş

Süzme Bal

Bal nedir,Bal nasıl elde edilir,bal besin değer,bal sağlığa faydaları,bal çeşitleri nelerdir,bal hangi hastalıkalra iyi gelir,balda bulunan vitamin ve mineraller,balın kimyası, balın faydası,bal nasıl tüketilmeli,balın aşırı tüketilmesi, gibi soruları cevapladık.

Bal, arılar tarafından, doğadaki çiçek ve meyve tomurcuklarından toplayarak kimyasal işlemden geçirdikleri nektarların, sırasıyla sakkaroza sonra fruktoz ve glikoza çevirmesiyle oluşan,şeker özelliğindeki bir besin kaynağıdır.
Özellikle sağlık açısından değeri ve tadıyla kahvaltıların baş tacı büyük şifa kaynağı sayılır. Öyle ki insan sağlığına faydaları oldukça önemlidir.

Çok eski çağlardan beri şifa kaynağı olarak tüketilmiş. Kur'anda şifa kaynağı olduğuna vurgu yapılmıştır. Günden güne bal tüketiminin artmasıyla arıcılık, ülkemizin her yerinde yapılır hale gelmiştir. Ancak bölgesel olarak balın rengi, kokusu aroması değişiklik gösteriyor. Balın nem den ısıdan,güneş ışığından etkilenmesi sebebiyle bu etkenlerden korunaklı şekilde üretilmesi gerekir.
Bu sebebe bağlı olarak tahta kaşıkların kullanımı önemlidir. Özellikle balın nem tutmaması amacıyla şimşir kaşıklar tavsiye edilmektedir.

Bal Besin Değeri, İçerği
100 gram Bal Besin Değeri
Toplam enerji (kalori)  304 Kcal
Karbonhidrat               82.4g
Diyet Lifi                      02g
Şeker                          82g
Protein                        0,3g
Sodyum                      4mg     
Potasyum                   52mg
Kalsiyum                    6mg
Magnezyum               2mg
Demir                         0.4mg
anganez                    0.1mg
Fosfor                       4mg
Çinko                        02.mg
Selenyum                 0.8mg
C Vitamini                 0.5mg

Ayrıca Balda B ,E Vitamini ve diğer birçok içeriği eser oranlarda görülür. Yine İçeriğindeki bir çok aminoasit, kolin maddesi gibi bir çok etken madde balın sağlık değerini yükseltiyor.