Kuruyemiş

Anasayfa      Kuruyemiş

Kaju

Kaju bir fıstık çeşididir. Kaju fıstığının vitamin değeri oldukça yüksektir. B1, E vitamini, potasyum, magnezyum ve fosfor mineralleri açısından çok zengin bir yemiştir. Kalori oranı ve yağ içeriği fazla olduğundan çok fazla tüketmekten kaçınmak gerekmektedir. Kaju bir bitkidir ve sakız ağacıgiller familyasındandır. Tropikal bir bitkidir. Fazla tüketilmediği takdirde sağlığa oldukça faydalıdır.
Kaju, vücudun sağlıklı bir şekilde işlevini devam etmesi için antioksidanlar, mineraller ve vitaminleri bolca içermektedir. Kaju sindirim sistemi içinde faydalı bir besindir. Kajunun yararları arasında kanseri önleme özelliği de bulunmaktadır. Kaju, bakır açısından oldukça zengin bir besindir bu nedenle kolon kanseri oluşumunu büyük oranda engellemektedir.
Kaju kalori bakımından yüksek bir besin olduğu için fazla kilosu olan insanların mümkün olduğunca az tüketmesinde fayda vardır. Diyet yapan kişilerde kaju 10 yada 15 tane yenebilir. Fazlası diyette başarısız olmanıza neden olabilir. Kaju kilo problemi olmayan insanlarda günde 1 avuç tüketildiği takdirde vücutta enerji ve dinçlik hissedilir. Tüm bunların yanı sıra kaju cilt ve saç sağlığına da iyi gelir. Kajuda bulunan besin değerleri tüm vücudu derinden beslemektedir. Çocuk gelişimlerinde, spor yapanlarda, vücut geliştirmede fiziksel güçlülük sağlamak için günde 1 avuç kaju tüketilmesi yeterli olacaktır.

Kaju Besin Değerleri (100 gr için)
  • Kalori: 553 kcal.
  • Kolesterol: 0 g.
  • Sodyum: 12 mg.
  • Potasyum: 660 mg.
  • Karbonhidrat: 30 g.
  • Diyet Lifi: 3,3 g.
  • Şeker: 6 g.
  • Protein: 18 g.