Baharat

Anasayfa      Baharat

Kuru Patlıcan

Kuru patlıcan, tazesinden on kat daha lezzetlidir. Gün kurusu olduğundan farklı bir tada bürünür. Yalnız, patlıcan her bölgede, her ilde kurutulmaz. Hava koşulları çok önemlidir. Nem oranı yüksek olan yerlerde, değil patlıcan kurutmak, hiç bir sebzeyi kurutamazsınız. Kurutmaya kalkarsanız çürür, buruşur küflenir, yine de kurumaz. Patlıcan ve diğer sebzeler, daha çok İç Anadolu ve Doğu Anadolu bölgesinde rahatlıkla, sorunsuz bir şekilde kurutulur. Antep, Adahan, Kahramanmaraş, Urfa gibi bir çok, eti ve baharatı seven illerimiz kuru patlıcan dolmasını efsane lezzette pişirirler. Denizle çevrili illerimiz de, bu illerden gelen kurutulmuş sebzeleri, market ve aktarlardan temin ederler. Yaz kış taze patlıcan bulabildiğimiz gibi, artık kuru patlıcan da her zaman elimizin altındadır. Kalori oranın düşük oluşu ve sindirim sistemini rahatlatmasından dolayı, çoğu kişi tarafından tercih edilir ve zevkle yenir. Patlıcan, içeriğinde bulunan maddelerden dolayı yedikten sonra ağızda bir değişik tat yaratır. Böbrek yada safra kesesi hastalarının dikkatli olmaları ve fazla yememeleri önerilir.

Kuru patlıcan faydaları nelerdir?

Kuru patlıcan, sağlığa olan bir çok yarından dolayı, şifalı bitkiler grubundadır. Şimdi biraz yararlarından bahsedelim:
Fazla kilolarından şikayetçi olanlar, patlıcan kurusunu diyet yemeklerinin içine mutlaka koymalılar.
Kuru patlıcan, sinir sistemini güçlendirir, asabi ve agresif olan kişilere sık aralıklarla tüketmeleri önerilir.
Vücut titremesi, kas seğirmesi gibi rahatsızlığı olan kişile kuru patlıcanı bol miktarda yemeliler.
Tuvalete zor çıkanlar, kabızlık çekenler ve ödem rahatsızlığı olanlara tavsiye edilir. Bağırsakları yumuşatır, idrar söktürür.
Bol miktarda lif içerdiğinden, bağırsaklara son derece faydası vardır.
A1, B1, B2, C vitaminleri içermektedir. Ayrıca kalsiyum, potasyum ve demir mineralleri bakımından oldukça zengindir.
Kolesterolün düzenlenmesinde yardımcı olur.
Kan basıncının yükselmesini sağlar.
Kalp ve damar hastalıklarının önüne geçer.
Kuru patlıcan kadınların sıkça rahatsız olduğu, bacak ve basenlerdeki selülitlerin oluşmasını önler.
Uzun süre tokluk hissi vererek, fazla yemek yemenin önüne geçer.
Kemik hastalıklarına ve romatizma hastalığına iyi gelir.
Diş ve diş eti sağlığına katkıda bulunur, dişleri güçlendirir.
Vücudun bağışıklık sistemini güçlendirir, hastalıklara karşı direnç sağlar.
Kuru patlıcanda düşük miktarda da olsa nikotin bulunmaktadır. Bu yüzden sigara alışkanlığını bırakanlara, ilk zamanları rahat geçirmesi, sigarayı bir nebze aramaması için, bol patlıcan tüketmesi tavsiye edilir.
Kanser riskini azaltır.
Beyin gelişimine yardımcı olur, hücrelerin yenilenmesini sağlar.
Şeker hastalarının, rahatlıkla tüketecekleri bir sebzedir.
Güçlü bir koruyucu ve antioksidandır.
Kuru ciltlere ve kuru saçlara iyi gelmektedir, nemlendirir ve bakımını sağlar.

100 gr. patlıcanda

24 kalori – DV %1
3 gr. lif – DV %14
1 gr. protein – DV %2
bulunur. Ayrıca patlıcan,

Manganez – DV %13
Potasyum – DV %7
Folat – DV %5
Bakır – DV %4
C Vitamini – DV %4
K Vitamini – DV %4
B6 Vitamini – DV %4