Baharat

Anasayfa      Baharat

Kuru Fasülye

Kuru fasulye Türk mutfağının en sevilen yemeklerinden biridir. Ülkemizde kuru fasulye verimi oldukça yüksek olduğu için bolca tüketilir. Eskiler, kuru fasulye kilosu ekonomik fiyatlardan satıldığı ve ette bulunan proteini ihtiva ettiği için kuru fasulyeyi ‘fakir yiyeceği’ olarak adlandırırken, günümüzde yüksek seyreden kuru fasulye fiyatları nedeniyle esprili bir şekilde ‘zengin yemeği’ olarak anılmaya başlamıştır.

Kuru Fasulye Faydaları Nelerdir?
Kuru fasulye faydaları arasında yer alan en önemli maddeler:

Yüksek protein değerleri ile et yemeği yerine kuru fasulye tüketilebilir.
Metabolizmayı hızlandırarak kabızlığı önler, zayıflamaya yardımcı olur.
Hem vücut sağlığı için dahili olarak çok faydalıdır hem de kozmetikler yerine doğal cilt bakımında harici olarak da büyük fayda sağlar.
Kuru fasulye cilde faydaları saymakla bitmez. Akneyi, sivilceyi, aktif sivilce oluşumunun önler, yağ bezesi oluşumunu engeller.
Kuru fasulye unu faydaları da çoktur. Herkesin bilmediği bu un besin değeri bakımından yüksektir. Hem yiyecek olarak çok faydalıdır; işlem görse dahi besin değerini kaybetmez, hem de kozmetik ürünü sınıfına girdiği için kuru fasulye maskesi ile doğal ve sağlıklı bir cilt bakımı da yapılabilir.
Vücuda enerji vererek, bedensel ve zihinsel yorgunluğu giderir.
Kalp krizine engel olur.
Vücudun gelişimine ve onarımına katkı sağlar.
Kemiklere güç verir.
Romatizma ve siyatik şikâyetlerini minimuma indirir.
Böbrek rahatsızlıklarında oldukça etkilidir.

Kuru fasulyenin besin değeri nedir?
Beslenmemizde önemli rol oynayan kuru fasulyeyi 100 gram tükettiğimizde 281 kalori enerji elde ederiz. İçerdiği protein ve lif de önemli bir seviyededir.

100 gram fasulyede 21 gram protein ve 1 gram yağ bulunur. Yağ oranı oldukça düşüktür. Lifli yapısının yanı sıra karbonhidrat değeri de 30 gram civarındadır.

Yapısında azotlu bileşikler, mineral ve vitaminler de önemli derecede yer kaplar. Çok besleyicidir. Günlük beslenmede mutlaka tercih edilmeli, yemeği tüketilmelidir.