Baharat

Anasayfa      Baharat

Kırmızı Mercimek

Ana vatanı Asya olan kırmızı mercimek yetiştiriciliği daha çok Kanada, Hindistan, ABD, Avusturya gibi ülkelerde müsait olması ile bilinirken, Türkiye’de daha çok Güneydoğu Anadolu ve İç Anadolu bölgesinde yetiştiği bilinir.

Yazlık ve kışlık olarak hasadı mümkün olan mercimeğin diğer bakliyat türlerine nazaran daha dayanıklı olduğu da önemli bilgiler arasındadır. Yaz mevsiminde mart ayı, kış mevsiminde ise ekim ayının ideal olduğu mercimek ekimi için en yüksek verim yazların sıcak ve kurak, kışların ise ılık geçtiği bölgelerden alınır.

Genellikle kireçli toprakları seven mercimek için ekildiği toprakta başka otların türemesi verimi azaltır. Zira ince ve narin kök yapısı bulunan mercimeğin ağır gelişiminin tamamlanabilmesi için çevresinde bulunan yabancı otların temizlenmesi gerekir.

Kırmızı Mercimek Besin Değeri Nedir? Kaç Kalori?
Mideyi uzun süre tok tutabilen ve zengin lif içeriği ile bilinen mercimeğin 100 gramında, 350 kcal enerji, 63 gram karbonhidrat, 1 gram yağ, 25 gram protein ve 8,5 gram su bulunur. Midenin uzun süre tok kalmasına yardımcı olan mercimeğin glisemik indeksi düşüktür.

Özellikle kabızlık problemine ve hazımsızlık problemlerine karşı doğal çözüm olan mercimek sayesinde bağırsaklar daha sağlıklı çalışır. Yüksek B vitamini içermesi ve yüksek protein kaynağı olması nedeniyle sporcuların diyet listesinde özellikle kırmızı mercimek çorbası kalori açısından da kafi geldiği için kullanılır.

Kırmızı Mercimek Faydaları Nelerdir?
Ülkemizde en çok kullanılan bakliyat çeşitleri arasında başı çeken kırmızı mercimek fiyatı bakımından da oldukça makul olduğu için hemen hemen her sofrada rastlanır. Çocuktan yaşlıya severek tüketilen mercimeğin faydaları şöyledir:

Besin değeri yüksek olan mercimek, beyin ve vücut gelişimi için önemli bir kaynaktır.
Bağışıklık sistemini kuvvetlendirerek, hastalıklara karşı koruma sağlar.
Genel olarak kırmızı mercimek vitaminleri anne sütü arttırıcı etkilere sahiptir.
Bağırsak hareketlerini arttırarak sindirimi kolaylaştırır.
Ağır işlerde çalışanlar için faydalı bir enerji kaynağıdır.
Kan şekerini düşürücü etkileri sayesinde diyabet hastalarına fayda sağlar.
Yüksek potasyum kaynağı olduğu için hipertansiyonu düşürücü etkileri vardır.
Kolesterolü dengeleyerek kan akışını arttırır.
Kalp ve damar hastalıklarına iyi gelir.
Tüm kırmızı besinlerde olduğu gibi vücudu kansere dirençli hale getirir.
Besleyici olduğu için uzun süre tok kalmanızı sağlar.
Folik asit sağladığı için kansızlık problemlerine karşı düzenli tüketilmesi önerilir.
Sinir sistemini kuvvetlendirir.
Halsizlik konusunda kişiye demir sağlayarak kan yapımını hızlandırır.
Yağ oranı düşük, lifli gıda olduğu için daha sıkı bir vücuda sahip olmanıza yardımcı olur.