Baharat

Anasayfa      Baharat

Börülce

Kışın yorgunluğunu atacak ve yaza bomba gibi girmenizi sağlayacak faydalı besinlerin başında börülce geliyor. Uykuyu düzenleyen, sindirimi kolaylaştıran börülce hakkında merak edilenleri sizler için araştırdık. Peki börülcenin faydaları nelerdir? Hangi hastalılara iyi gelir? Haberin detayında börülceye dair her şeyi bulabilirsiniz.

Görüntü olarak yeşil fasulyeye benzeyen börülceye bazı Anadolu yörelerinde "karnıklara" adı verilir. Zengin bir C vitamini ve protein olan börülcenin faydalarını duyunca inanamayacaksınız. Baklagiller ailesine ait olan börülce yemek ve salata olarak tüketilir. Besinlerde nadiren bulunan K vitamini bakımından da zengin olan börülce diyet yapmak isteyenler için ideal bir besin kaynağıdır. Yapılan araştırmalarda börülcenin uyku problemlerini ortadan kaldırdığı gözlemlenmiştir. Vücudu yenileyen börülceyi uzmanlar özellikle kış aylarından yaz aylarına geçiş sırasında tüketilmesini öneriyor. Bu sayede kışın yorgunluğu atmanıza yardımcı olur.

BÖRÜLCENİN FAYDALARI NELERDİR?

- Vücutta biriken toksinler tüm gün ayaklarda birikir. Bu da ayak şişliğine ya da ödeme neden olur. Folik asit vücuttaki tüm toksinler atarak kısa sürede bu rahatsızlıkların önüne geçer. 

- Kan değerleri dengesizleşince yüksek tansiyon gibi problemlerin yaşanma olasılığı artar. Günümüzdeki sağlıksız beslenmeye bağlı artan bu rahatsızlığın önüne geçmek için uzmanlar demir ve sodyum bakımından zengin olan börülce gibi besinler tüketilmesini öneriyor.

- Diyet yapanlar için gerekli besinlerin başında gelen börülce karbonhidrat ve lif sayesinde hem enerji hem de tokluk hissi vererek uzun süre yemek yeme ihtiyacını ortadan kaldırır. Özellikle zeytinyağ ile yapılan börülce sindirim sorunlarını düzenlemede etkilidir. 

- Vücuttaki sistemlerin sağlıklı işlemesi için C vitaminine ihtiyaç duyar. C vitamini hücrelerin kendisi yenileye bilmesini destekler. Ancak vücut bu vitamini kendiliğinden üretmesi yetmediğinden ek takviye alması gerekir. Bu yüzden uzmanlar C vitamini bakımından zengin olan börülce tüketilmesi tavsiye eder.

- B kompleks vitaminleri vücut işleyişinde etkilidir. Bu vitamin kompleksi özellikle bağışıklık sistemini yenileyerek hastalıklara karşı vücut direncini artırır. Enfeksiyonlu hücrelerin çoğalmasını önleyerek astım, akciğer, badem ve boğaz iltihaplanması gibi rahatsızlıkların yaşanma ihtimalini düşürür.

- Adet döneminde yaşanan ağrılı sancı ve akıntı gibi kadınsal rahatsızlıkları da engeller. Rahimi yenilemede etkili olan börülce yumurtalıkları güçlendirerek kısırlığın önüne geçer. 

- Demir bakımından da güçlü olduğundan kandaki hemoglabin hücrelerin yüzeyini dengeleyerek. Kansızlık gibi rahatsızlığı önler.

100 gr börülcenin (tohum) kalori, karbonhidrat, yağ ve protein değerleri;

Börülcenin içeriğinde bulunan kalori  (enerji) miktarı: 336 Kj (80 kcal)
Börülcenin içeriğinde bulunan karbonhidrat miktarı: 60.03 gr
Börülcenin içeriğinde bulunan protein miktarı: 23, 52 gr
Börülcenin içeriğinde bulunan yağ miktarı: 1.5 gr

100 gr börülcenin (tohum) vitamin değerleri;

Börülcenin içeriğinde bulunan vitamin A miktarı: 3 μg
Börülcenin içeriğinde bulunan tiamin (vitamin B1) miktarı: 0.853 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan riboflavin (vitamin B2) miktarı: 0.226 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan niasin (vitamin B3) miktarı: 2.075 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan vitamin B6 miktarı: 0.357 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan folik asit (vitamin B9) miktarı: 633 μg
Börülcenin içeriğinde bulunan C vitamini miktarı: 1.5 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan K vitamini miktarı: 5 μg.

100 gr börülcenin (tohum) mineral değerleri;

Börülcenin içeriğinde bulunan kalsiyum miktarı: 110 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan demir miktarı: 8.27 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan magnezyum miktarı: 184 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan fosfor miktarı: 424 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan sodyum miktarı: 16 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan çinko miktarı: 3.37 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan potasyum miktarı: 1112 mg
Börülcenin içeriğinde bulunan su miktarı: 11.95 gr