Baharat

Anasayfa      Baharat

Barbunya

Barbunya besin değeri, Türk mutfağında sıklıkla tüketilen bu baklagil sağlık açısından da oldukça faydalıdır. Özellikle kemik gelişimine yardımcı olur. Vücuttaki şeker oranını dengeliyor olması açısından da tüketilmesi gereken bir besindir. Böbrek rahatsızlıkları olarak bilinen kum ve taşların düşürülmesine de yardımcı olur. Vücudun zinde kalmasını da sağlamaktadır. Vücuttaki ağrıları giderirken zehri de uzaklaştırmayı da sağlar.

Barbunya içerisinde bol miktarda magnezyum ve potasyum bulundurmaktadır. Bunun dışında protein ve lif açısından da oldukça zengindir. Demir kaynağı olarak bilinen barbunya kansızlığa iyi gelmektedir. Demir, vücuttaki yorgunluğu ve sürekli uyku halini uzaklaştırır. Demir eksikliği yaşayanların haftada bir barbunya tüketmesi bir miktar da olsa yeterli gelecektir. Bilinmesi gereken bir husus da, demir içeren besinlerin yanında C vitaminli besinler de tüketerek demirden faydalanma oranını yükseltmektir. Yani barbunyanın yanında C vitaminli besinler tüketerek vücuttaki demir oranını arttırabilirsiniz. Barbunyanın folik asit açısından da zengin olduğu ve bu sayede kolesterolü de dengelediği bilinir. Aynı zamanda yaraların da çabuk iyileşmesini sağlar. Oldukça fazla miktarda çinko barındırdığından dolayı da cilt lekelerine iyi gelmektedir.
 

100 GR İÇİN BESİN DEĞERLERİ
Karbonhidrat 60 Kcal Kalsiyum 128mg
Enerji 321g A vitamini 1iu
Protein 23g B1 vitamini 0,5mg
Yağ 0.83g B2 vitamini 0,2mg
Lif 24,9g B3 vitamini 2mg
Sodyum 24mg B6 vitamini 0,3mg
Potasyum 1406mg C vitamini 4,5mg
Magnezyum 140mg E vitamini 0,22mg
Fosfor 407mg Demir 5,4mg
Çinko 2,8mg