Baharat

Anasayfa      Baharat

Nar Ekşisi

Salata, çiğ köfte ve kısır gibi yemekler başta olmak üzere farklı yemeklerde kullanılan nar ekşisi, hem tadı hem de faydaları ile öne çıkar.
Nar meyvesinin verdiği ekşi tadı şeker ile dengeleyen nar ekşisi, insan vücudu için de oldukça faydalı bir besindir.

Nar Ekşisinin Faydaları Nelerdir?
Kabuğunun ardındaki birçok meyve tanesi ile nar, farklı hastalıklara iyi gelir:
Prostat kanseri hücrelerinin büyümesinin durdurarak kanseri önler.
Kan basıncını azaltan özelliği ise tansiyonu düşürmesine yardımcı olur.
Türkiye’de birçok kişide görülen şeker hastalığına karşı insülin direncini azaltır ve kan şekerini düşürür.
Bağırsaklardaki iltihap seviyesini düşürerek sindirim sistemine iyi gelir.
Özellikle yoğun stresli işlerde çalışanlar için içerdiği antioksidanlar büyük önem taşır. Çünkü nar ekşisi hafızanızın da taze kalmasını sağlar.
Yaş ilerledikçe ortaya çıkan osteoartrit, romatoid artrit, osteoporoz ve artrit kemik hastalıkları için de önleyici özelliği bulunur.
Arterlerin büyümesini ve kalınlaşmasını önleyerek kan akışını iyileştiren nar ekşisi; C, E ve K vitamini içerdiği için vücuda güç de verir.
Nar ekşisi faydaları ciltte de kendini gösterir. Nar ekşisinin cilde faydaları ise sivilce ve sivilce lekeleri ile sınırlı değildir. Deride yarattığı gençleştirici etki de kendini gösterir. Ciltte üretimi oldukça önemli olan kolajen ve elastik üretimini artırdığı için cildinizin sıkılaşmasını sağlar ve kırışıklıkları da azaltır.
Narın cinsel performansı artırdığı ve doğurganlığa iyi geldiği de bilinir. Ayrıca spor yapanlara da dayanıklılık vermesi nedeniyle performans artırıcı olarak görülür.

Nar Ekşisi Kalori ve Besin Değerleri
Nar ekşisi kalorisi açısından incelendiğinde yüksek şeker oranı nedeniyle yüksek oranlar barındırabilir. 1 çorba kaşığında yaklaşık 30 kalori bulunan nar ekşisi doğal yollar ile yapıldığında bu oran düşebilir. Market raflarında satılan nar ekşileri genelde nar ekşisi sosu olarak geçtiği için içerdiği şeker oranları kalorisinin de yüksek olmasına neden olur.

Nar ekşisi besin değerleri açısından incelendiğinde içerdiği karbonhidrat ile öne çıkar. Bir çorba kaşığında 0.7 g karbonhidrat bulunan nar ekşisi, bu yönü ile günlük değerin yaklaşık %25’ini oluşturur. Bir çorba kaşığında 0.1 g protein bulunduran nar ekşisi, bu alanda da günlük ihtiyacın %2’sini karşılar. Bu değerlerin günlük 2000 kalorilik bir diyet baz alınarak hesaplandığını ve farklı diyetlere göre değişkenlik gösterebileceğini de unutmamak gerekir.